vineri, 9 decembrie 2011

Cum se lucreaza in Revisal si cum se transmite la ITM?

     Deoarece modificarile legislative, de programe etc. genereaza o panica in randul contribuabililor sau, mai bine zis, in randul celor care lucreaza pentru angajatori. Pentru a veni in sprijinul persoanelor imputernicite sa completeze si sa transmita Registrul Electronic de Evidenta a Salariatilor - Revisal, va prezentam mai jos pasii pe care trebuie sa ii parcurgeti pentru a va indeplini aceasta sarcina.
     1. Registrul Electronic de Evidenta a Salariatilor se intocmeste in format electronic prin intermediul aplicatiei Revisal. Ultima versiune a acestui program este  5.0.8., pus la dispozitie de Inspectia Muncii pe data de 06.12.2011.Mai intai trebuie instalata noua versiune, kit-ul fiind descarcat de pe site-ul http://inspectiamuncii.ro/. Daca aveti instalata versiunea Revisal 5.0.6., trebuie sa o dezinstalati si sa instalati versiunea 5.0.8. Daca nu aveti nicio versiune de Revisal conform HG nr.500/2011 instalata pe calculator, trebuie doar sa descarcati kit-ul si sa instalati programul.
     2. La deschiderea aplicatiei Revisal aveti posibilitatea crearii angajatorului: meniul Registru >>> Inregistrare angajator nou >>> completati informatiile generale ale angajatorului (la denumire angajator treceti doar denumirea, fara forma SC si S.R.L./S.A. etc.) si dati clik pe butonul Continuare din partea dreapta jos a ecranului >>> completati celelalte date ale angajatorului care vi se cer in fereastra Informatii persoana juridica si apoi apasati clik pe butonul Continuare din partea dreapta jos a ecranului >>> verificati datele care apar pe ecran si daca toate sunt corecte dati clik pe butonul Salveaza din partea dreapta jos a ecranului; daca unele date sunt eronate, trebuie sa va intoarceti cu ajutorul butonului Inapoi si sa le corectati, urmand sa reveniti la fereastra curenta in acelasi mod in care ati parcurs pasii anteriori.
     3. Pentru a inregistra salariatii societatii trebuie sa selectati meniul Salariati din partea de sus a aplicatiei >>> selectati Inregistrare salariat >>> completati corect datele de identificare ale salariatului si cand sunteti sigur/sigura ca sunt corecte dati clik pe butonul Continuare >>> completati adresa din actul de identitate al salariatului si apoi butonul Continuare >>> verificati toate datele si apoi apasati butonul Salveaza.
     4. Dupa introducerea noului salariat prin etapa anterioara, programul genereaza automat fereastra Adaugare contract, in care trebuie completate cu atentie informatiile solicitate pe baza contractului individual de munca semnat de angajator si salariat, apoi se trece mai departe cu ajutorul butonului Continuare >>> in noua fereastra sunt solicitatea detaliile contractului (numar, data, data inceperii activitatii, functia) si dupa ce le-ati completat mergeti mai departe cu un clik pe butonul Continuare >>> se completeaza salariul in casuta aferenta si, daca este cazul, sporurile salariale (prin selectarea optiunii Adaugare spor >>> alegere Tip spor din lista rulanta >>> se scrie valoarea in lei a sporului sau, daca este un spor exprimat in procente, se bifeaza casuta Procent si mai sus se introduce valoarea procentuala a acestuia >>> Selecteaza) apoi se trece mai departe cu ajutorul butonului Continuare >>> se verifica toate datele completate anterior pe ecranul afisat de program si se data la care produce efectele contractul respectiv (noi am stabilit sa trecem aici data actului, in aceasta situatia a contractului) si daca totul este ok si apasa butonul Salveaza. Pentru a adauga alti salariati se parcurg aceeasi pasi, iar daca se doreste inregistrarea unui alt contract pentru acelasi salariat se selecteaza meniul Contracte >>> Inregistrare contract >>> continuarea este in etapele de mai sus.
     5. Pentru a transmite Revisal-ul catre ITM trebuie sa selectati meniul Registru >>> optiune Generare registru >>> apasati butonul Salveaza din partea dreapta jos a ecranului >>> alegeti locatia in care vreti sa salvati registrul apoi butonul OK, iar dupa salvare va va aparea fereastra Registru angajator generat cu succes si trebuie sa dati OK. Accesati site-ul https://reges.inspectiamuncii.ro/ >>> dati clik pe patratelul Acces portal versiune conforma cu HG 500/2011 >>> completati codul fiscal al firmei si parola obtinute de la ITM si apoi apasati butonul Autentificare. Va apare un ecran cu detaliile angajatorului in partea dreapta jos pentru care vreti sa transmiteti registrul. In partea de mijloc sus este optiunea Preluare registru in format .rvs; trebuie sa dati clik pe folderul galben pozitionat deasupra textului Preluare registru >>> selectati calea unde ati salvat registrul in etapa anterioara si apoi apasati butonul Preluare registru.
     6. Pentru a verifica ce ati transmis, selectati meniul Raport preluari din partea dreapta sus a ecranului afisat. Acolo puteti observa ca pagina este impartita in doua parti: Istoric preluari si Istoric erori. Dupa ce trec de la 5 minute pana la o ora, registrul transmis de dvs se va incarca si va aparea mai jos de Istoric preluari sub forma unei linii care are cod incarcare, data incarcarii, nume fisier, dimeniunea fisierului in KB (de obicei este 10 KB), categorie, CUI/CIF/CNP, denumire angajator. Pentru a detalia registrul transmis, trebuie sa dati clik pe aceasta linie si vor aparea toti salariatii societatii pentru care ati transmis registrul, iar pentru a vedea detaliile trebuie sa dati clik pe semnul plus din dreptul fiecarui salariat.
     Cu detaliile referitoare la modul de operare a actelor aditionale si a diverselor modificari la contractele individuale de munca vom reveni in viitorul apropiat, prin intermediul unui nou articol pentru dvs.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu