luni, 28 februarie 2011

Procedura de declarare a impozitului pe venitul din salarii pentru sediile secundare

     Pana la data de 31.12.2010, intreprinderile care aveau infiintate sedii secundare unde activau minim 5 angajati erau obligate sa declare impozitul pe veniturile din salarii la organul fiscal la care erau inregistrate respectivele sedii secundare. 
      De la 01.02.2011, conform art.1 din Ordinului nr.52 din 19.01.2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.68 din 26.01.2011, se anuleaza obligatia de declarare a impozitului pe venitul din salarii din vectorul fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 angajati. De asemenea, se inscrie din oficiu obligatia de declarare a impozitului pe venitul din salarii din vectorul fiscal al contribuabililor platitori de salarii care, la data de 01.02.2011, nu au inscrisa in vectorul fiscal aceasta obligatie declarativa.
      Incepand cu 01.02.2011 s-a transferat evidenta indeplinirii obligatiilor declarative privind impozitul pe venitul din salarii de la organele fiscale la care sunt inregistrate sediile secundare cu minim 5 angajati la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabilului care a infiintat respectivele sedii secundare (art.2, Ordinul nr.52/19.01.2011). Declararea si corectarea impozitului pe venitul din salarii datorat de aceste sedii secundare aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 01.01.2011 se face de catre contribuabilul care le-a infiintat, la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia, prin formularul 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, la care se ataseaza Situatia privind impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 01.01.2011 (anexa nr.1 la Ordinul nr.52/19.01.2011) si formularul 710 Declaratie rectificativa, la care se ataseaza Situatia privind rectificarea impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 01.01.2011 (anexa nr.2 la Ordinul nr.52/19.01.2011). Astfel, pentru perioade anterioare datei de 01.01.2011, obligatia de plata pentru impozitul pe venitul din salarii se declara cumulat, intr-un singur formular, atat pentru activitatea sediilor secundare, cat si pentru activitatea sediului principal al entitatii care le-a infiintat.
     Pentru perioada de raportare ianuarie 2011, impozitul pe venitul din salarii s-a declarat prin formularul 112 Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, individualizat pentru sediul principal si pentru sediile secundare. 
     Plata impozitului pe venitul din salarii se face in contul unic Venituri ale bugetului de stat - sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire, iar stingerea obligatiilor fiscale datorate de contribuabil se va realiza proportional cu impozitul datorat pentru sediul principal, respectiv pentru sediile secundare inregistrate (conform OPANAF nr.1752/23.02.2011, in curs de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei). Modul de distribuire a impozitului pe venitul din salarii stins, atat pe sediul principal, cat si pe fiecare dintre sediile secundare, se comunica, in sistem informatic, de catre organul fiscal competent, unitatii de trezorerie a statului la care este arondat acesta.
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu